Best Of Online Marketing 2018

10 i 11 października w Warszawie odbyło się niezwykłe wydarzenie – Kongres Best Of Online Marketing. Tegoroczna 18. edycja była wyjątkowa zarówno pod względem programu, jak i rockowej oprawy. Trwała dwa dni i była wypełniona prezentacjami oraz warsztatami prowadzonymi przez najlepszych ekspertów z branży.

Otwierająca prezentacja Marcina Maja wprowadziła nas w krainę strategii promocji i reklamy online. Ekspert w zakresie marketingu perswazyjnego odpowiedział na pytanie: „Jak skutecznie wpłynąć na decyzje zakupowe klienta?” Zaprezentował interesujące przykłady strategii stosowanych przez duże marki oraz zapowiedział zmiany, jakie czekają nas w 2019 r.

Następnie na kongresowej scenie w Złotych Tarasach pojawiła się Julia Izmałkowa, która omówiła aktualne zagadnienia związane z influencer marketingiem, pokazała jak korzystać ze współpracy z influencerami, by wykorzystać w pełni potencjał tego kanału marketingowego oraz jak ustrzec się błędów.

Występujący po niej, Michał Sadowski skupił się na skutecznym zdobywaniu i utrzymywaniu lojalności klientów. Udzielił praktycznych wskazówek dotyczących budowania zaufania oraz mocnego brandu.

W jaki sposób stworzyć wzorcowy plan marketingowyuwzględniając wytyczne na 2019 rok, wyjaśnił Artur Maciorowski, szkoleniowiec e-marketingu, Redaktor Prowadzący magazynu Online Marketing.

Przez Social selling krok po kroku przeprowadził nas Artur Jabłoński – Specjalista w zakresie content marketingu. Pomógł nam odkryć sekrety skutecznej sprzedaży w mediach społecznościowych w sektorze B2B i B2C oraz nauczył sztuki dostosowywania narzędzi i kanałów dystrybucji do wybranych grup docelowych.

W świat Marketing Automation jego wad i zalet, korzyści i zagrożeń wprowadził słuchaczy Łukasz Kosuniak. W interesujący sposób pokazał, jak można wykorzystać automatyzację marketingu do zwiększenia sprzedaży.

Paweł Tkaczyk, ekspert w zakresie budowania marki w sieci, postawił pytanie „Jak zbudować silną markę w Internecie?”. Odpowiedzi udzielił na wybranych przykładach skutecznych praktyk, przekazując rekomendacje dla marketerów oraz właścicieli firm.

Kolejna zajmująca prelekcja Barbary Stawarz-Garcia dotyczyła twórczych sposobów planowania i przeprowadzania kampanii content marketingowych.

Jako ostatni swoją prezentację przedstawił Igor Farafanow z UX Ninja. Podzielił się on swoją wiedzą z zakresu projektowania użytecznych stron pod kątem User Experience.

11 października był dniem przejścia na praktyczną stronę mocy online marketingu. W programie równolegle zaplanowane były dwa warsztaty. Na pierwszym z nich Franciszek Georgiew przedstawił tajniki sprzedaży na Facebooku oraz Instagramie. Atrakcyjne zajęcia, pełne pouczających przykładów pokazały, w jaki sposób tworzyć i monitorować reklamy w Social Mediach. Alternatywą dla uczestników było szkolenie z Influencer marketingu i marketingu rekomendacji prowadzone przez Kamila Bolka,
Patryka Brzozowskiego oraz Magdalenę Urbaniak. Prelegenci opowiadali o tym, jak korzystać z Influencerów i w jaki sposób inwestować w Influencer Marketing, aby uzyskać jak największą korzyść.

Od 12.30 do 13.55 branżowe sekrety e-mail marketingu ujawniał Artur Maciorowski, demaskując wady i zalety systemów mailingowych.

Wideomarketing oraz Storytelling nie ma już przed nami tajemnic dzięki Magdalenie i Bartłomiejowi Daniłoś. Ten znakomity duet przedstawił najnowsze trendy wideo w social mediach, a także sprawdzone rozwiązania oraz porady dotyczące contentu, Godne uwagi były również poruszane zagadnienia związane z reklamą i pozycjonowaniem na platformie You Tube.

Dla pasjonatów AdWords niewątpliwą atrakcją były warsztaty prowadzone przez Krzysztofa Marca i Karola Dziedzica W drugiej sali Szymon Słowik i Damian Sałkowski omówili kulisy pozycjonowania wzbogacone inspirującymi case studies działających już kampanii.

Znaczenie online marketingu jest niepodważalne w dzisiejszym świecie. Jak jednak przekuć działania w sukces, nauczył nas kongres wyjątkowo bogaty w wartościowe treści i doświadczenia.