Przegląd branżowy – Nowy wygląd kawy Davidoff

Największymi smakoszami kawy na świecie są Brazylijczycy, Amerykanie i Niemcy, którzy spożywają ok.10 kg kawy rocznie. W Polsce spożycie pozostaje wciąż na niskim poziomie ok 3kg. Warto jednak zauważyć trend wzrostowy. Konsumpcja kawy w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat zwiększyła się o 80%. W roku 2015 wartość rynku kawy wyniosła 4,63 mld PLN. Obecnie szacuje się na 5,3 miliarda złotych. Z badań wynika, że coraz więcej czasu spędzamy pijąc kawę, czerpiemy większą przyjemność z rytuału jej smakowania. Rośnie też nasza świadomość i siła portfela więc coraz częściej wybieramy kawy lepsze gatunkowo, zamieniamy kawę mieloną na kawę ziarnistą, rozpuszczalną na kawę w kapsułkach. Segment premium jest największą siłą tej branży. W trendy te doskonale wpisuje się nowa odsłona luksusowej marki Davidoff Caffe wprowadzonej na polski rynek w 2002 roku przez firmę Tchibo.

Nowy wyglądStary wygląd
Źródło: ZinodavidoffŹródło: Polskikoszyk.pl

Nowy wizerunek jest elementem zmian w globalnej strategii marki. Celem kampanii było nadanie marce wyraźnie nowoczesnej estetyki, podkreślenie eksperckości oraz wyrafinowanego smaku i aromatu kawy Davidoff.

Marka adresowana jest do smakoszy kawy, lubiących i umiejących się nią delektować, ceniących prawdziwą jakość.
Cała linia produktowa została w większym stopniu niż poprzednio uspójniona. Środkowy błyszczący pas, komunikujący poszczególne smaki kawy, różnicuje je kolorystycznie. Umieszczona obok szklana filiżanka, będąca delikatnym połączeniem nowoczesnego designu z aromatycznym światem kawy, wzmacnia kategorię. Drobny raster ożywia płaszczyzny opakowania nadając linii wrażenie wyrafinowania. Dla dodania marce siły i nowoczesności pole wokół napisu Davidoff zostało oczyszczone. Można powiedzieć, ze marka została „uwolniona”. Deskryptor powędrował na górną ścianę opakowania. Całość dopełnia zmiana kolorystyki tła z czarnego prążkowanego, nieco ciężkiego na pełen energii i ponadczasowej elegancji granat.

Nowa odsłona marki Davidoff Caffe świetnie wpisuje się w nowoczesne trendy designu, wyróżniając linię spośród kategorii, zachowując oryginalność i spójność wizerunkową.