Trzy razy E – nowe trendy w branży poligraficznej

Ekologiczne trendy w branży poligraficznej

 

Trzy razy E – nowe trendy w branży poligraficznej

Ekologiczne trendy w branży poligraficznej

Co nowego w poligrafii?

Poligrafia w Polsce i na świecie regularnie poddaje się kolejnym trendom, które wpływają zarówno na decyzje zakupowe konsumentów, jak i kierunki obierane przez firmy z branży. Niedawna konferencja Art of Color, w której uczestniczyliśmy, pokazała, że obecnie na topie są dbałość o środowisko, oszczędność i wygoda użytkowania. Na evencie nazwano ten trend skrótowo ECO3, czyli Ekologia, Ekonomia i Ekstrawygoda.

E jak ekologia – poligrafia a ochrona środowiska

Ekologia nie tylko w poligrafii od lat coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Specjaliści wciąż opracowują nowe sposoby ograniczenia negatywnego wpływu produkcji poligraficznej na środowisko, na rynku pojawiają się ekologiczne maszyny i materiały. Wypróbowywane są coraz to bardziej innowacyjne metody produkcji opakowań, umożliwiające zmniejszenie lub całkowitą eliminację ilości odpadów, stosowanie mniej szkodliwej dla środowiska chemii, pozwalające na oszczędność energii, eliminację wody z etapu prepress, a także zmniejszenie ilości zużywanych materiałów, takich jak farby i papier.

E jak ekonomia – oszczędności w branży poligraficznej

Coraz więcej firm poligraficznych szuka oszczędności, optymalizując przebieg procesu druku, obniżając koszty operacyjne, zwiększając wydajność i automatyzację, redukując zużycie farby i generowanych odpadów, doskonaląc maszyny, tak aby możliwe były krótszy czas narządu i szybszy start urządzenia, a także zwiększając nakłady. Warto zauważyć, że poszukiwanie oszczędności nie odbija się na poziomie wykonania produktu – nowe technologie i materiały nie tylko pozwalają bowiem na zmniejszenie kosztów, ale również pomagają osiągnąć coraz wyższą jakość.

E jak ekstrawygoda – łatwość użycia sprzętu poligraficznego

Z kolei dążąc do wygody użytkowania, firmy poszukują jak najłatwiejszego w obsłudze sprzętu, niewymagającego częstych konserwacji i napraw oraz wysoce zautomatyzowanego, co istotnie wpływa na jego efektywność. Niezawodność sprzętu pomaga również w utrzymaniu płynności procesu produkcyjnego, a to w naturalny sposób pomaga w podążaniu za wcześniej wymienionym kierunkiem – ekonomią.

Tango podąża za trendami

Omówione trendy już są bardzo wyraźnie dostrzegalne w branży, a będą z pewnością coraz silniej zyskiwały na znaczeniu, warto więc brać je pod uwagę. W Tango zawsze szybko reagujemy na potrzeby naszych klientów oraz odpowiadamy na najnowsze wyzwania stawiane przed poligrafią. Na bieżąco śledzimy rynek i dokładamy wszelkich starań, aby nadążać za jego wymaganiami, dlatego nieobca jest nam również prezentowana na konferencji filozofia. Chętnie zajmujemy się projektami, przy których możemy się wykazać nie tylko szeroką wiedzą i doświadczeniem, ale i elastycznym podejściem nawet do najtrudniejszych tematów i pomysłów. Coraz więcej klientów przekonuje się, że potrafimy zrozumieć najświeższe rynkowe tendencje i do nich się dostosować. Cieszymy się, że możemy im proponować swoją wizję poligrafii opakowaniowej, jednocześnie odpowiadając na ich wymagania.