10 zasad fotografii produktowej

10 złotych zasad fotografii produktowej

Aparat na statywie

Ponad 90% kupujących podejmuje decyzje o zakupie właśnie na podstawie interesujących zdjęć, dlatego prawidłowo wykonane zdjęcie produktu jest tak ważne. Nie od dzisiaj wiadomo, że w sprzedaży doznania wzrokowe są bardzo ważne, o ile nie najistotniejsze. 

Fotografia produktowa powinna przyciągać wzrok, a także wywoływać poczucie pragnienia oraz chęci zakupu danego produktu. Profesjonalnie wykonane fotografie, zwiększają prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu i zainteresowania odbiorcy. W Agencji Tango do każdego wykonywanego zdjęcia podchodzimy z pasją oraz zaangażowaniem. W naszej codziennej pracy jednym z ważniejszych etapów projektowania jest fotografia. Stanowi ona integralną, a często główną część przekazu graficznego. Kładziemy ogromny nacisk na wysoką jakość, odpowiednią aranżację oraz prezentację produktu. W związku z tym, przygotowaliśmy dla Państwa 10 zasad fotografii produktowej, aby wykazać, jakim są one złożonym procesem.

Na co warto zwracać uwagę przy planowaniu sesji produktowej?

ROZMOWA Z KLIENTEM – niezwykle istotną kwestią jest wykonanie wnikliwego wywiadu z osobą zlecającą sesję zdjęciową. Jej oczekiwania i gust mogą się różnić od potencjalnych zainteresowań grupy docelowej. Zadaniem fotografa jest wypośrodkowanie oczekiwań i skupienie się na elementach, które zainteresują docelowych klientów.

GRUPA DOCELOWA – określenie docelowej grupy jest bardzo ważne – jej przyzwyczajeń, stylu życia czy estetycznych upodobań.

ANALIZA NAJISTOTNIEJSZYCH CECH GŁÓWNEGO MOTYWU ZDJĘCIA – fotograf powinien przeanalizować główne cechy fotografowanego obiektu – fakturę, kształt, smak, kolor czy aranżację. Dzięki temu, dobiera odpowiednie środki wyrazu, aby wydobyć mocną stroną fotografowanego produktu.

WYBÓR IDEALNEGO PRODUKTU – fotografowany obiekt powinien być najlepszą wersją produktu, który częstokroć jest specjalnie przygotowany przez producenta lub spreparowany przez food stylistę / fotografa na potrzeby sesji.

STWORZENIE KONCEPCJI ZDJĘCIA – punkt ten wiąże się mocno z analizą opisaną w punkcie nr 3. Należy skupić uwagę na graficznym otoczeniu w jakim będzie funkcjonowało zdjęcie, potem na wyborze odpowiedniego tła, rekwizytów oraz perspektywy.

KOMPLETOWANIE REKWIZYTÓW – aby zdjęcie wyróżniało się pośród konkurencji, fotograf powinien szukać idealnych rekwizytów w trakcie zakupów w oparciu o wcześniejsze śledzenie trendów oraz konkurencji na rynku. Zebrane rekwizyty, czyli: naczynia, podłoża, tekstylia, sztućce, powinny stanowić tło dla fotografowanego produktu, aby go nie zdominować, a stworzyć wokół niego korzystną atmosferę.

BUDOWANIE SCENOGRAFII I OŚWIETLENIA – z zebranych elementów należy stworzyć plan zdjęciowy, dobrać odpowiednie oświetlenie i ułożyć stosowną stylizację propozycji podania produktu. Poprzedzające sesję działania jak: rozmowy, ustalenia koncepcji, często próbne sesje dają celniejszy wynik końcowy.

PRZYGOTOWANIE PROPOZYCJI PODANIA (FOOD STYLIZACJA) – jedzenie oraz inne produkty można pokazać na wiele sposobów. Kucharz z Fotografem powinni eksperymentować i poszukiwać najlepszego ułożenia wszystkich elementów, dlatego pomimo wcześniej przyjętej koncepcji w czasie sesji powstają dodatkowe wersje.

FOTOGRAFIA – gdy wszystko jest gotowe, można przejść do realizacji założeń.

POSTPRODUKCJA WYBRANYCH ZDJĘĆ – czyli krótko mówiąc tzw. obróbka i retusz, którego celem jest wydobycie atutów surowej fotografii oraz przygotowanie do druku bądź publikacji.

W Agencji Tango wykonujemy zdjęcia reklamowe produktów w różnych aranżacjach, packshoty i budujemy relacje przy pomocy zdjęć. Specjalizujemy się w realizacjach dla branży FMCG, w których ważną cechą jest właśnie wiarygodność.