Fotografia produktowa jako narzędzie budowania relacji z klientem
W świecie postępującej cyfryzacji i rosnącego szumu komunikacyjnego sprzedawca ma coraz mniej czasu na skuteczny przekaz marketingowy. Uwagę odbiorcy zdobędzie jedynie jasny i atrakcyjny obraz, który głęboko utkwi w jego świadomości.
Obecnie bodźce wizualne odgrywają ogromną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych, a także w ocenie jakości produktu oraz w budowaniu opinii o marce. W procesie budowania kampanii brandingowej warto łączyć projekty graficzne z fotografią. Najpopularniejsze i mające największą siłę przekazu są fotografia produktowa, aranżowana oraz plany zdjęciowe.
Fotografia przedmiotówzostała stworzona na potrzeby rozwijającego się e-commerce. Wymaga on od właścicieli sklepów, stron i aukcji internetowych prezentowania produktów w formie packshotów. Cechuje je estetyczne i doskonałe technicznie ujęcie. Kluczowy element kompozycji stanowi doskonale oświetlony przedmiot na białym tle. Produkt uchwycony jest pod korzystnym kątem z uwypukloną strukturą materiału i walorami użytkowymi. Najważniejsze z punktu widzenia klienta jest jak najwierniejsze odwzorowanie rozmiaru i koloru.
Fotografia aranżowana natomiast ma na celu pokazanie przedmiotu w szerszym kontekście, często w ujęciu dynamicznym. Dobry fotograf potrafi poprzez odpowiedni dobór środków wyrazu, jak głębia ostrości, światłocień i barwę, uzyskać dużą siłę oddziaływania obrazu. Stymuluje wówczas emocje, odczucia związane z dotykiem, smakiem czy zapachem. Odpowiednio zaplanowana fotografia żywności powinna maksymalnie wpływać na odbiorcę, wzbudzić apetyt i pożądanie. Kuszące krople wody spływające po szklance z napojem mają za zadanie obudzić realne pragnienie u odbiorcy.
Plany zdjęciowe wymagają najwięcej kreatywności. To przemyślany projekt przestrzeni, pełny ekspresji, zaskakujących rozwiązań z rozgrywającą się historią w tle. Stylizacja, scenografia i scenariusz to podstawowe jego elementy. Mają za zadanie zatrzymać uwagę klienta, zaskoczyć pomysłem i zaangażować. Synergia doświadczenia zawodowego, kreatywności i wiedzy fotografa jest tu gwarancją sukcesu. Warto zatem korzystać z pomocy profesjonalisty.
Fotografia komercyjna jest integralną częścią naszej działalności. Posiadamy wiedzę i doświadczenie w fotografii odzieży, kosmetyków, żywności i farmaceutyków. Zajmujemy się kompleksowo budowaniem marki oraz zaufania i lojalności klientów. Traktujemy indywidualnie każde zlecenie. Dbamy, by projektowane przez nas opakowania, elementy graficzne na produktach, fotografie reklamowe i inne elementy strategii identyfikacji wizualnej były spójne, dopasowane do potrzeb rynku oraz tworzyły jasny przekaz marketingowy.
Strategia brandingowa wsparta fotografią profesjonalną daje znaczącą przewagę rynkową. Pozwala zaistnieć marce w świadomości klientów i nawiązać z nimi długotrwałą relację, a to stanowi prostą drogę do sukcesu.