Nowe logo KIA – dlaczego marka zdecydowała się na rebranding?

Nowe logo KIA - dlaczego marka zdecydowała się na rebranding?

Rebranding jest procesem transformacji marki. Może dotyczyć zarówno jej wszystkich elementów (począwszy od oferty po sposób komunikacji) lub jednego z nich, na przykład logotypu. To właśnie zmiana logo marki jest najbardziej zauważalną przez odbiorców częścią rebrandingu.

Dlaczego rebranding jest ważny?

W przypadku dużych, rozpoznawalnych, światowych marek, które decydują się na zmianę wizerunku nasuwa się pytanie: po co to robią? Przecież ich logotypy są na tyle charakterystyczne, że odbiorcy bez problemu rozpoznają markę spośród konkurencji. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że za zmianą logotypu, który zauważają odbiorcy kryją się także zmiany, których na pierwszy rzut oka nie widać: zmiana oferty, komunikacji czy sposobu obsługi klienta. Rebranding marek ma na celu odświeżenie, wprowadzenie powiewu nowości oraz wyróżnienie się, a co za tym idzie – osiągnięcie lepszej pozycji na rynku. 

Nowe logo KIA

Na początku roku swoje nowe logo przedstawiła marka KIA – południowokoreański producent samochodów. Warto wspomnieć, że oprócz zmienionego logotypu został zaprezentowany także nowy slogan marki, który brzmi „Movement That Inspires” co oznacza „Mobilność, która inspiruje”. 

Nowe logo KIA zmieniło się znacząco w porównaniu do poprzedniego. Ostatnie składało się z wyraźnych liter KIA zamkniętych w charakterystycznej elipsie.

Jak wygląda logotyp po zmianach?

Wyraźną zmianę widać od razu: to przede wszystkim zmiana czcionki oraz koloru. Czarne litery i białe tło. Black&White czyli klasyka, która zawsze się obroni, a przy okazji, jak podkreśla marka – symbol nieskończonych możliwości na przyszłość. Przyjrzyjmy się bliżej czcionce: przede wszystkim jest nieoczywista. Wszystkie litery są ze sobą połączone, tworząc spójną całość. Czcionka jest lekko pochylona, ale sprawia wrażenie, jak gdyby była pisana odręcznie. Mimo tego, że w logo widzimy ostre krawędzie, to litery płynnie i delikatnie łączą się. Poza tym, nie jest ono zamknięte ani „ograniczone” przez żadną elipsę. 

Nowe logo KIA - nasza ocena

W Agencji Tango już od 27 lat zajmujemy się tworzeniem nowych marek i rebrandingiem. Nasz zespół specjalistów projektuje logotypy, które są przemyślane w najdrobniejszych szczegółach.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami.

Zobacz także nasze portfolio.