Jak napisać brief do agencji brandingowej?

Jak napisać brief do agencji brandingowej?

We współpracy z agencją brandingową bardzo ważna jest komunikacja. Od dobrego zrozumienia obu stron zależy sukces projektu. Istotne jest zatem, aby stworzyć brief, czyli jasny komunikat, który służy do przekazania oczekiwań wobec zlecenia.

We współpracy z agencją reklamową bardzo ważna jest komunikacja. Od dobrego zrozumienia obu stron zależy sukces projektu. Bardzo ważne jest zatem, aby klient stworzył szczegółowy brief, czyli jasny i klarowny komunikat, który służy do przekazania pracownikom agencji oczekiwań wobec zlecenia.

Brief jest dokumentem zawierającym szczegóły planowanej akcji marketingowej. Co warto w nim napisać, aby był zrozumiały dla agencji brandingowej?

Brief idealny, czyli punkty obowiązkowe:

 

  • Bardzo ważną kwestią jest, by informacja zawarta w briefie była pełna z punktu widzenia oczekiwań klienta.
  • Musi zawierać wszystkie najważniejsze informacje odnośnie zleconego projektu – w jaki sposób klient chce się wyróżnić, jakie są jego oczekiwania i cele. Warto podkreślić, dlaczego chce zmienić identyfikacje w przypadku liftingu marku oraz jak plasuje się na tle całej firmy.
  • Warto określić czym jest produkt, co go wyróżnia i jak się pozycjonuje obecnie na tle konkurencji lub do jakiej półki inspiruje.
  • Bardzo szczegółowo należy się zastanowić nad grupą docelową – zarówno pod kątem wiekowym, jak i społecznym czy kulturowym. 
  • Należy określić jakie są konkretne oczekiwania wobec planowanej kampanii – poprawa wizerunku czy sprzedaż, a może wprowadzenie zupełnie nowej jakości / linii produktowej.
  • Warto również zaplanować etapy prac, harmonogram oraz szacowany budżet.
  • Insight, czyli zrozumienie niejawnych potrzeb i motywacji klienta.

Oczekiwania względem agencji

Napisz co agencja musi przygotować (must have), by można było podjąć decyzję o wyborze jednej z ofert, np. Kompletną strategię projektu wraz z key visualem kampanii. Im bardziej rozbudowany i szczegółowy brief, tym większa szansa na lepsze porozumienie oraz sukces. Masz pytania? Napisz do nas!