Teraz jest zdecydowanie lżejsze, przykuwa uwagę, nasuwając na myśl futurystyczny, minimalistyczny design. Dzięki temu, znak jest uniwersalny i daje dużo możliwości w komunikacji online oraz offline. Najbardziej radykalnym krokiem jest zrezygnowanie z czarnej barwy na zewnętrznej ramce okręgu. Zastąpiono ją przezroczystością, dzięki czemu za każdym razem będzie miało ono inną barwę, w zależności od koloru samochodu, na którym będzie umieszczone. Słynny znak brandu motoryzacyjnego zyskał teraz swego rodzaju transparentność i stał się płaski. Mimo, że zmiany są ogromne, to nadal logo ma kształt okręgu, na którego zewnętrznej stronie widnieje napis BMW. W środkowym okręgu zachowano biało-niebieskie barwy, nawiązujące do Bawarii, z której BMW się wywodzi.
Rebranding marki odnosi się do mobilności oraz radości z jazdy w przyszłość. Nowy wygląd ma uosabiać nową erę dla producenta samochodów premium. Więcej na temat zmiany mówi Jens Thiemer, starszy wiceprezes ds. Klientów i marki BMW, który widzi nowe logo jako zaproszenie dla klientów do ponownego odkrycia marki i jej produktów oraz do dołączenia do rodziny BMW: